Selitev z istanbulskega letališča Atatürk na novo letališče (ki se za zdaj imenuje natanko tako, New Airport), ki je bila napovedana za silvestrovo, so prestavili na marec prihodnje leto, je pred dnevi poročala turška agencija DHA. To bo v resnici že druga prestavitev, saj je konec oktobra predsednik države Erdogan ob navzočnosti predsednikov Albanije, Kirgizije, Kosova, Severnega Cipra, Makedonija, Moldavije, Pakistana, Srbije in Sudana, samo formalno prerezal trak na glavni stavbi.
Zgodovinska selitev
»S 600 tovornjaki se bomo preselili v 18 urah od odprtja,« je že spomladi napovedal Bilal Eksi, generalni direktor Turkish Airlines, ki bo tudi na novem letališču glavni prevoznik. Za pomoč pri tej brez dvoma zgodovinski selitvi so najeli nemško svetovalno podjetje, ki je menda prav tako poskrbelo za brezhibno preselitev münchenskega letališča.
Že pogled na konvoj »selitvenih kombijev«, ki bodo skozi mesto vozili vso mogočo letališko opremo, denimo tudi vozičke za prtljago, bo gotovo impresiven. Svojih 120 letal pa bodo prepeljali po zraku – brez potnikov, seveda.
Izjemna rast Turkish Airlines
Da je sedanje letališče že krepko premajhno za število potnikov in letov, ki jih dnevno sprejme, je obiskovalcem očitno. V letališki stavbi je takšna gneča, da včasih zmanjka stolov, letala vzletajo in pristajajo kot po tekočem traku. V zadnjih osmih letih se je tu razvilo glavno križišče na zračnih poteh med Evropo in Bližnjim, Srednjim in Daljnim vzhodom, državami na območju nekdanje Sovjetske zveze, pa tudi Afriko.
Posel turškega nacionalnega letalskega prevoznika, ki je bil ustanovljen že leta 1933, izjemno hitro raste zlasti po letu 2008, trikrat hitreje od povprečne rasti v letalski industriji na svetovni ravni. Teroristična napada leta 2016 sta sicer presekala nagel vzpon, vendar že za letos načrtujejo 74 milijonov prepeljanih potnikov. Družba Turkish Airlines ima deseto največjo floto letal na svetu, število letov pa neprestano povečuje. Medtem ko je leta 2003 letela v 55 držav oziroma na 103 destinacije, zdaj leti v več kot 120 držav, dobrim tristo destinacijam pa dodaja nove in nove: letos že denimo Krasnodar in Samarkand (žal ima ta zelo slabo povezavo z Ljubljano), do konca leta sta v načrtu še Palermo in Marakeš.
Aerotropolis
Leta 2015 je letališče Atatürk prvič postalo tretje najbolj prometno letališče v Evropi in s tega mesta izrinilo Frankfurt. Zato je bil skrajni čas za na novo, bistveno večje letališče. A po letošnjem dokončanju prve faze se bo gradnja nadaljevala vse do leta 2028, ko naj bi bil tu pravi aerotropolis na več kot 76 kvadratnih kilometrih s pisarnami, hoteli, mošejami, konferenčnimi in medicinskimi centri ter sejemskim razstaviščem.
Turki napovedujejo, da bo to takrat največje letališče na svetu, saj bo lahko sprejelo 200 milijonov potnikov na leto. Če se v tem času seveda katero od drugih svetovnih megaletališč ne bo odločilo preseči rekorda …