Konec meseca naj bi odprli carigrajsko letališče, ki naj bi bilo največje in najlepše na svetu. Toda 29. oktobra, na turški dan državnosti, bodo verjetno sicer opravili slavnostno inavguracijo, potniki bodo zagotovo še leteli s starega letališča Ataturk.
Uradnih informacij o zamudi iz Carigrada sicer ni, toda nemški časnik Handelblatt je pred nedavnim poročal, da je pričakovati vsaj dvomesečno zamudo in da z novega letališča ne bo letov prej kot konec decembra ali v začetku januarja prihodnje leto.
Da je sedanje letališče že krepko premajhno za število potnikov in letov, ki jih dnevno sprejme, je obiskovalcem očitno: v letališki stavbi je takšna gneča, da včasih zmanjka stolov, letala vzletajo in pristajajo kot po tekočem traku. V zadnjih osmih letih se je tu razvilo glavno križišče na zračnih poteh med Evropo in Bližnjim, Srednjim in Daljnim vzhodom, državami na območju nekdanje Sovjetske zveze, pa tudi Afriko.
Leta 2015 je letališče Atatürk prvič postalo tretje najbolj prometno letališče v Evropi, zato je bil skrajni čas za na novo, bistveno večje letališče. In Turki so se gradnje lotili velikopotezno: letos bi zaključili šele prvo fazo, do 2028 pa naj bi severozahodno od središča mesta, ob črnomorski obali – letališče Atatürk je na drugi strani, na jugozahodu ob Bosporju –, zrasel pravi aeropolis na več kot 76 kvadratnih kilometrih s pisarnami, hoteli, mošejami, konferenčnimi in medicinskimi centri ter sejemskim razstaviščem. V prvi fazi bo novo letališče lahko sprejelo 90 milijonov, čez deset let pa kar 200 milijonov potnikov letno.
Septembra so na gradbišču, na katerem na deset tisoče delavcev hiti, da bi končali dela v roku, zaradi slabih delovnih razmer izbruhnili hudi nemiri. Na desetine delavcev je umrlo, na stotine jih je končalo za zapahi. Toda ostra reakcija oblasti nikakor ni pospešila gradnje.
Pogoste porodne težave
Zamuda ni nepričakovana, niti ni velika, saj naj bi prvo fazo zahtevnega gradbenega projekta končali v manj kot štirih letih. Nova letališča ali celo samo novi terminali imajo pogosto »porodne težave«. Najbolj sloviti primer je novo berlinsko letališče Brandenburg. Sprva so otvoritev napovedali že za leto 2011. Toda pri gradnji je prihajalo do velikanskih zamud in neverjetnih zapletov. In tako se je začel datum odprtja vse bolj premikati v prihodnost. Trenutno velja, da naj bi brandenburško letališče odprli leta 2020. Morda pa tudi šele leta 2021.